WebExpo 2010 z pohledu „nevývojáře“

Disclaimer: Věřte nebo ne, rozhodl jsem se napsat své pocity z konference WebExpo 2010, a to i přesto, že se budou mé názory možná velmi lišit od toho, co si přečtete na spoustě blozích po českém internetu. Mám na to jiný pohled, už třeba z toho důvodu, že nejsem vývojář, ale zaměstnavatel vývojářů. Třeba také proto, že mám určité zkušenosti s pořádáním konferencí a snažím se nad tím uvažovat v souvislostech.

Po celou dobu konání konference jsem si dělal zápisky do Evernote, abych náhodou nezapomněl na něco, co bych chtěl ke konferenci říct. Když jsem v sobotu odpoledne otevřel v telefonu Evernotí klient, trochu ve mě zamrazilo. 2 pozitivní poznámky… a zbytek jeden epic-fail za druhým. Spousta lidí se mě na Twitteru a Facebooku ptala, CO se vlastně stalo, že mě konference tak výrazným způsobem zklamala. Jsem přesvědčen o tom, že jsem schopen poměrně dobře zhodnotit, co se Vaškovi a jeho týmu podařilo a co ne – byl jsem prozatím na všech ročnících konference, 2× jako neplatící VIP návštěvník, letos poprvé jako platící. A možná v tom je ten zásadní problém – dokud jsem konferenci viděl z pohledu toho, kdo tam „prostě nějak je“, byl jsem klukům schopen spoustu věcí odpustit. Letos ne – mám vážný problém s tím, že mám dojem, že si ze mě za ty nekřesťanské peníze někdo udělal legraci. Kdybych byl vývojář z PEFu, asi by mě to „pětikilo“ nebolelo a bylo by mi jedno, jestli si počkám na raut nebo ne. Za 4.000,– Kč bez daně mi to jako manažerovi v pořádku nepřijde.

Zde je pár mých postřehů:

  • Na warm-up party v Bistru Le Marc došlo v půl 12 večer pivo. Organizátoři se snažili dotlačit lidi k tomu, aby se potvrdili v eventu na Facebooku (viz. pěkný článek od Martina). Pokud mám představu o tom, kolik dorazí lidí, měl bych zařídit, aby měli co jíst a pít.
  • Ještě než jsem na konferenci dorazil, četl jsem na Twitteru zprávy jako „Obrovská fronta na registraci!“, „Naprosto nezvládnutá organizace!“ apod. Ano, já se nedivím, že vznikla fronta při registraci. Ono je totiž dost podivný nápad umístit registraci do nejmenšího prostoru celé konference a posadit na ni pro 1000 lidí 3–4 hostesky.
  • Po příjezdu do areálu byl velký problém zaparkovat. Když už vyberu pro pořádání konference areál v naprosto nevhodné lokalitě, daleko od města a na velmi mizerném dopravním spoji, mělo by být automaticky zajištěno parkování pro účastníky. Na recepci areálu nikdo nevěděl o tom, že se tam nějaká konference koná a odmítali pouštět auta dovnitř.
  • Ve chvíli, kdy jsem se začal pídit po tom, kde seženu program, zjistil jsem, že žádný neexistuje. Otevřel jsem tedy prohlížeč v telefonu, abych si na webu WebExpa zobrazil svůj naklikaný program a zjistil tak, co že jsem to jen chtěl vidět. Vzhledem k tomu, že jsem týden předtím použil pro přihlášení Twitterovské OAuth, jal jsem se autorizovat pomocí této metody i z telefonu. Bílá stránka s textem „Account is inactive.“ nebyla úplně tím, co jsem chtěl najít. Tzn. celý můj sestavený program byl k ničemu, polovinu přednášek jsem neviděl proto, že jsem na ně zapomněl, případně je nemohl najít.
  • Na páteční oběd byl jasně daný počet strávníků, jak se tedy mohlo stát, že začaly kuchařky lidem místo řízku servírovat skutečně odporně vypadají hrachovou kaši s těstovinami. Znovu připomínám, že plná cena lístku byla od čtyř do pěti tisíc korun bez DPH, přijde vám to pořádku?
  • Obecně mám dojem, že s cateringem byl problém po celou dobu akce. Při téhle ceně vstupenky nedovedu pochopit, jak se něco takového podaří. V pátek došlo mléko do kávy asi v 1 odpoledne, na večerní raut (s příplatkem k ceně vstupenky) lidé čekali až 40 minut ve frontě (VIP návštěvníci byli dovnitř dokonce vpuštění jako poslední!) atp. Představte si, že jste jedním z těch chudáků, kteří se kvůli nesmyslnému výběru areálu kdesi mezi liškami na konferenci dopraví autem, večer vyrazí na „párty“ (k tomuto v dalším bodě) a od 22:00 nemají co pít, jelikož došlo nealko. A ano, oni jsou ti, kteří si ten raut navíc zaplatili.
  • Asi patřím do opravdu špatné skupiny návštěvníků, ale nepřijde mi normální, aby na after-party po konferenci nehrála muzika, v sále seděly skupinky programátorů a z nudy řešily, jak zoptimalizovat XML parser ve svém frameworku. A věřte nebo ne, já se jim nedivím, ta akce byla už z principu volby místa a prostředí tak ukrutná nuda, že jsem i já vážně uvažoval o tom, že se tam naučím programovat v ROR. Takhle to dopadá, když je organizátorem akce pro 1000 lidí programátor.
  • V sobotu byla Biz Hall přesunuta do „Kruháče“. Ok, záměr nechápu, ale asi to nějaký důvod mělo. Co jsem nepochopil bylo ovšem to, že v sále sice vysílala wi-fi síť WebExpo, ale nedalo se na ni připojit – po celý den – a samozřejmě se tím nikdo nezabýval. Proč proboha, copak marketéři a manažeři nepotřebují internet?
  • A teď jedna jobovka – jak je možné, že nikdo neřešil ten fakt, že v celé Design Hall nebyly k dispozici zásuvky? Probuďte se sakra! Tohle je naprosto zásadní a markantní rozdíl mezi například Social summitem a touhle podivnou geek-party. I přes to, že se SMS konal v sále kina, organizátoři nechali do KAŽDÉ řady natáhnout několik prodlužovaček, aby si lidé měli kde nabíjet telefony a notebooky. Někdo nad tím totiž přemýšlel a došlo mu, že většina lidí nemá na notebooku výdrž baterie 11 hodin, a že by někteří návštěvníci mohli mít zájem o to si dělat z přednášek elektronické poznámky.
  • Každý rok lidé Vaškovi vyčítali nemožnost se scházet, debatovat a networkovat. A víte co? 3 roky je mu to jedno, nakonec to opět dopadlo tak, že lidé stáli před aulou Design Hall v dešti a povídali si tam, protože organizátoři nebyli schopni vyjednat prostory tomuto určené. Proč?
  • Co se týče samotných přednášek, jejich úroveň hodnotit nebudu – viděl jsem jich poměrně málo, a ty, co jsem viděl, mě zaujaly. Velké díky patří Vítu Vrbovi z Webnode.com za moc pěknou přednášku v sobotu v Biz Hall. Co jsem ovšem nepochopil bylo to, jak bylo některým přednášejícím špatně rozumět. Například do Developer Hall jsem nakoukl asi 3× a pokaždé jsem odtamtud odešel zhnusen z toho, že v posledních 5 řadách nebylo slyšet nic kromě nesourodého huhlání.
  • Nejlepší částí konference se pro mě stalo posezení se Štěpánem a jeho „crew“ u stánku Microsoftu a následne Na Farmě. Bylo tam krásně vidět, že Microsoft má s pořádáním konferencí zkušenosti, jejich stánek (ač byl umístěný na tom v podstatě nejhorším místě z celého konferenčního areálu) byl častým místem pro setkávání lidí, prezentace byly připraveny, u XBOXů si člověk mohl chvíli oddechnout, příjemné hostesky, nechyběl dostatek materiálů atp.
  • Takovou malou třešničkou na dortu byly chybějící kodeky na počítači určeném pro prezentace v Design Hall – tam už jsem se začal opravdu smát. 🙂
  • Ze zvědavosti a pocitem, že „horší už to být nemůže“ jsem se v sobotu večer vydal na rozlučkovou párty v jakési hospodě na kolejích JIH. Malá, ošklivá a zakouřená hospoda s kapacitou přibližně 100 lidí se najednou stala místem pro „pařbu“ tisíce účastníků konference. Kapituloval jsem.

Stručně řečeno, já sám mám z konference téměř 100% negativní pocit, beru to jako jeden z nejhorších vtipů, které jsem za posledních X měsíců viděl/slyšel. Nejhorší je pro mě to vědomí, že jsme se po každém ročníku snažili Vaškovi přinést reporty o tom, co se dá pro příští ročník zlepšit. Sám za sebe jsem přesvědčen, že první ročník byl prozatím nejlepší a každý další je větší a větší průšvih. Obávám se, že pro mě byl jakožto pro platícího návštěvníka poslední…

Doplnění: Zajímavý pohled na WebExpo jsem našel na blogu Michala.

48 thoughts on “WebExpo 2010 z pohledu „nevývojáře“

  1. Marek Hrabě

    V Aule (Design Hall) náhodou zásuvky byly. Dvě. A zalepené lepící páskou (http://twitpic.com/2rr4fh). V sobotu odpoledne už mi to ale nedalo a tak jsem ji, když se nikdo nedíval odlepil a zapojil si noťas. Někdo na twitteru psal, že jsou zalepené proto, že nefungují, ale opak byl pravdou. Taky mám pár postřehů (z pohledu developera), takže to taky půjde na blog…

  2. KarelK

    Pod tohle bych se klidně podepsal. Krom toho mě docela udivilo, že v programu (na webu) byly uvedeny časy „tak zhruba“ a přednášky se neuvěřitelně kryly, takže jsem půlku programu mohl hned na začátku vyškrtnout… Kdyby ten program byl aspoň v tabulce, takže by člověk zřetelně viděl kdy co začíná a končí, co je paralelní atd…

  3. Radek Hulán

    Myslím si, Davide, že tvoje negativita je poněkud přehnaná, protože jsi nebyl skoro na žádné přednášce :) Byly fajn…

    Oběd v menze asi byl hnusný, ale my si jej přece dávali na P6 v Argumentu, na parkoviště se člověk dostal snadno (když řekl „že veze věci na přednášku“) a chybějící tištěný program je sice nepříjemný detail, ale detail.

  4. Jiří Sekera

    Nepatřím mezi organizátory, ale musím jim vystřihnout hlubokou poklonu. Kdo se nikdy nedostal do situace, kdy potřeboval seriozně organizovat víc jak 20 lidí, těžko může pochopit. Dřív jsem tu sklenici viděl taky poloprázdnou a až teď se na ní začínám dívat jako na poloplnou.

    1. Pořád mám za to, že na konference se chodí hlavně kvůli přednáškám, ne kvůli rautu.
    2. Kde je tedy v Praze ta dobrá lokalita, která by poskytla stejnou kapacitu a přinejmenším stejné podmínky (a to předpokládám i finanční)?
    3. Zvláštní, já ho k dispozici v pátek i v sobotu měl.
    4. Viz 1.
    5. Pokud jde o cenu, znám i půldenní konference s desetinovým obsahem, cateringem ve formě seschlých koblih a několikanásobně vyšší cenou.
    6. V Biz Hall bylo v pátek absolutně nedýchatelno, předpokládám, že to bylo kvůli tomu (a jako operativní řešení mi to příjde super, i když „kruháč“ stál za prd).
    7. V pátek byly a to množství lidí vyhazovalo pojistky, hádám, že je to proto.
    8. Jako chronický asociál jsem měl spíš problém být chvilku sám, než že bych se neměl kde s kým jak v klidu bavit.
    9. Pokud si člověk projede Twitter, dočte se, že Microsoft mimo „zkušeností s pořádáním konferencí“, ve formě atraktivních hostesek rozdávajících pivo zdarma, nemá co nabídnout. Na Webexpu jsem na jejich prezentacích nebyl, ale jinak bych se vůbec nedivil.
  5. duf Autor příspěvku

    @Radek dobře se podívej na to, co jsem psal – zcela vědomě – nehodnotím úroveň přednášek, to, co jsem viděl, bylo moc dobré, slyšel jsem spoustu pozitivních ohlasů i na to, co jsem neviděl. hodnotím organizaci, ne úroveň přednášek.

    @Jiří Sekera ano, skutečně věřím tomu, že to lidé, kteří neorganizují akce, nejsou schopni pochopit, bohužel každoročně pořádáme akci pro cca 200–300 lidí, tzn. vím, co to obnáší velmi dobře. na konference se chodí z X různých důvodů, například networking. co se týče toho, co znáte za konference – o tom tu přeci není řeč. ano, dá se to udělat hůř, stejně jako leccos jiného.

  6. duf Autor příspěvku

    a btw. – to, že lidi vyhodí pojistky, to je donebevolající hlavně z toho principu, že na IT konferenci vybírám prostory, které technicky odpovídají tomu, že se tam sejde 1000 vývojářů s noteboky.

  7. KarelK

    @Jiří Nevím, jestli cenově srovnatelné (neznám ani cenu na CZU), ale namátkou třeba VŠE v Praze (konference inforum), ČVUT FEL (konference DevCon – ikdyž tam bylo výrazně míň lidí), Top Hotel Praha (MS Developer days asi 3 roky zpět) a řekl bych, že spousta dalších…

  8. miki

    Předpokládám, že organizátoři chtěli zachovat původní místo, protože třeba před ČZU byli na VŠE a ti je vyhodili… kromě toho část lidí kolem Vaška Stoupy je právě z ČZU. Problémy se zásuvkami a pojistkami už začínají trápit i lidi na přednáškách, ale to je asi tak všechno. Školy jsou stále vedené byrokraty, takže i když místa jsou (na ten networking), jsou prostě zamčená. Vždyť je to škola pro nějakých 17 000 lidí! Tam je míst! A co se překryvů přednášek týče, je to kromě technických problémů (které provází i přednášky) i neukázněností přednášejících.

  9. Tomáš Neděla

    No, nebyl jsem tam letos, ovšem ty minulé dva ročníky jo a podle toho, co se tady píše mohu jen potvrdit, že to jde od desíti k pěti. Již první ročník byl problém se dostat na oběd, na druhém ročníku se to nezměnilo, a že na třetím ročníku už chybělo i jídlo? No tak, to si snad už dělají pořadatelé srandu. Je pravda, že co se týče přednášek, tak to bylo 50 na 50. Tedy někdy jsem se opravdu dost přiučil, jindy jsem z přednáškových sálu raději co nejrychleji utíkal.

    Mimochodem, byli jsme na konverenci e-innovation v Poznani a to se opravdu dá těžko srovnat. Umístění konverence v citycinema, dva velké kino sály (samozřejmě s možností dobíjet notebook), výborná organizace provedená do posledního detailu. Výborné chlebíčky, pití, chuťovky zdarma po celý den, výborný oběd formou bufetu – tedy žádné fronty na výdejně, nádherné hostesky, velmi rychlá registrace, afterparty bombastická (samozřejmě pro všechny účastníky jídlo a pití zdarma), ráno po after párty chodily hostesky s redbullem (jistě tušili proč), možnost si po každé přednášce popovídat přímo s přednášejícími v příjemném vestibulu kina. No prostě organizace jak má být. A co se týče přednášek: jednim slovem SKVĚLÉ.

    Na závěr, jakmile jsem si přečetl tento článek a po mých zkušenostech z jiných konferencí, musím jen říct: NO MORE WEBEXPO!!!!!!

  10. Honza

    Naprosty souhlas dufe. Bylo to organizacne nezvladnute, misty panoval chaos a za registracni poplatek (!) bych cekal absolutne jinou uroven konference.

    Premyslim, ze budu reklamovat…

  11. Dan Franc

    @Tomáš: dělat závěr o Webexpo 2010 z Twittero-blogosféry mi přijde prostě ulítlé. To je jako myslet si že Amerika je to, co člověk vidí v hollywoodských filmech. Coby účastník soboty můžu říct, aniž bych se vyjadřoval k popisovaným negativům, že hromada pozitiv se vůbec na Twtr či blogy (zatím?) nedostala.

  12. Petr Staníček
    1. Všem těm, kteří byli s organizací jakože spokojeni („organizovat víc než 20 lidí je těžké…“ atd.) – být to nějaká nadšenecká akce party amatérů, tak hluboce smekám, protože to je práce jak na kostele, není to jednoduché a přináší to tuny problémů, o kterých se nikomu nesnilo. Jenže ono to (už) není. WebExpo je profesionální oborová konference, dělající si ambice na nejprestižnější akci ve střední Evropě, s nijak neošizeným vstupným. Vašek Stoupa se veřejně přiznal, že ji považuje za svůj „startup“, za svůj hlavní obor podnikání. A to jde všechna tolerance stranou a oči se přestávají přimhuřovat. Stačí se zajít podívat na Google Developer Day v Clarionu, jak může srovnatelný podnik u nás vypadat a hlavně fungovat.
    2. Nevím, jak to bylo letos, ale pro mě byl loni opravdu velký FAIL, že přednášky v angličtině nebyly nijak tlumočeny. Chápu, že jsem spíš výjimkou a nejspíš všichni lidi kolem webu u nás rozumí perfektně anglicky, ale já ne. Rozumím velmi dobře psané angličtině, ale mluvená mi dělá problémy, mám s ní takřka nulovou praxi. Loni jsem se celkem těšil na Molly, a chvíli po začátku jsem znechuceně odešel, protože jsem prostě nerozuměl, co povídá. Aby bylo jasno: pakliže opravdu všichni anglicky dobře umí a žádné tlumočení se neplánuje, mělo by se na to předem upozornit – ten fail je v tom, že se tak nestalo. Já byl loni normální platící návštěvník a ty prachy jsem vyhodil prakticky zbytečně – všechny 3 přednášky, co mě tam zajímaly, byly v angličtině, já netušil, že nebudou nijak překládány a měl jsem z nich kulový. V propozicích ani v programu to nikde nebylo – vědět to předem, tak tam nejspíš nejdu, a tehdy mě to naštvalo opravdu hodně. Předpokládám, že letos to bylo stejné.
  13. MzK

    Více méně souhlasím, i pro mě bylo Webexpo letos slabší, těch chyb bylo dost. 2. ročník mi přišel dokonce lepší.
    Na druhou stranu jsem za webexpo rád a pojedu i příští ročník, v ČR není lepší akce. Nebo se pletu?

  14. Erythros

    Byl jsem na WebExpu letos poprvé a to ještě navíc velmi neplánovaně. Vstupenku jsem získal zdarma, mé závěry tímto tedy mohou být do jisté míry ovlivněny.

    Rozhodně bych nepovažoval lokalitu za špatnou. Byla klidná, což rozhodně považuji za plus. Na autobus na metro Dejvická jsem nikdy nečekal více než 15 minut. Bylo trochu nepříjemné, že v pátek se po areálu pohybovali studenti, ale je to vysoká škola. Špatné bylo značení areálu. První den jsem sál pro vývojáře našel díky tomu, že jsem sledoval, kam jdou lidé s visačkou.

    Zásuvku jsem nepotřeboval, měl jsem jen MDA a to příležitostné zhlédnutí programu WebExpa zvládlo v pořádku bez nutnosti dobíjení. Většina lidí stejně notebook používala ke čtení Twitteru nebo jim v průběhu přednášky prostě jen svítila plocha. Spoléhat se na fakt, že bude dostupná zásuvka, je trochu utopické, myslím. Je dobře když je, ale stejně tak musím počítat, že nebude.

    Oběd opravdu moc dobrý nebyl. V pátek lepší než v sobotu. Sobotní smažený sýr chutnal a vypadal jako by jej udělali ráno a do odpolene nechali pod pokličkou. Škoda občerstvení, které bylo tvořené jen sladkým pečivem a ovocem. Opravdu bych ocenil i obyčejné rohlíky navíc.

    Přednášky bylo to, kvůli čemu jsem tam jel. A musím říct, že nic moc. Víc těch zbytečných.

    Z tohoto pohledu zadarmo ucházející, ale jinak ne. WebExpo mě k nákupu vstupenky na příští rok rozhodně nepřesvědčilo.

  15. Jakub Nešetřil

    @Jiří Sekera Porozumím, že se občas něco nepovede, vždycky člověku něco uteče. Ale tohle jsou chronické problémy, na které Vaška upozorňuje spousta lidí už dlouho. Registrace jsou katastrofální každý rok, stejně jako jídlo. U konference za 700Kč která je v podstatě „komunitní záležitost“ je to zcela v pořádku. U největší středoevropské oborové konference nikoliv. Nekritizovat za to Vaška je medvědí služba – pokud to myslí vážně, musí se výše uvedené změnit.

  16. Ladislav Klimek

    S Dufem souhlasím, organizačně to byl fail na každém kroku. Mám i další „veselé historky z natáčení“ – navíc z pohledu někoho, kdo sám nabízel svou pomoc s organizací a bohužel musím i z tohoto pohledu potvrdit, že Vašek organizaci krutě nezvládl.

    Přednášky za mě dobré až výborné.

    Když dám do pomyslné rovnice peníze investované do vstupného rovná se hodnota načerpaných informací, inspirací, navázaných vztahů a odečtu od toho organizační faily, tak se to pořád asi vyplatilo, i když teda tak tak a se skřípáním zubů.

    Příští rok ano či ne? Vzhledem k uvedené rovnici bych to viděl jako ano, ale za určitých podmínek: 1) konference bude na jiném místě 2) Vašek ji bude pořádat s někým dalším, kdo bude na rozdíl od něj schopným organizátorem.

  17. Josef Richter

    Chápu kritiku organizačních chyb. Jo, bylo jich dost. Ale nechápu kritiku, že to kvůli tomu byly vyhozený peníze. Absolutně nebyly.

    Bylo tam pár špičkových přednášek, jejichž přínos výrazně převyšuje investici blbých 5 tisíc. Už jen tím, že za vás někdo agregoval nějaký data, prošel je, vybral z nich to důležitý a podstatný a předal vám to ve stravitelné formě v ultrakrátkým čase (60–90 minut fakt není moc). Ale hlavně vám předal nějakou zkušenost a třeba otevřel nový obzory a tohle je k nezaplacení. Řek bych že tam byly 2–3 přednášky, který samy o sobě pro mě měly přínos větší než 5 tisíc korun.

    No a pak jsou tady samozřejmě kontakty. Prohloubení starých a vytvoření pár nových. Tohle se nevyjadřuje v penězích, ale samozřejmě to finanční efekt má. Pokud díky kontaktům ušetříte pár hodin práce (protože znáte někoho, kdo vám z kamarádství pomůže rozlousknout problém, se kterým byste se sami trápili celej den nebo i týden) anebo pokud z nich vzejde i jedna jediná nová zakázka, tak máte těch 5 tisíc okamžitě zpátky.

    Takže shrnutí: trochu organizační peklíčko, ale díky některým přednáškám skvěle investovaný peníze.

  18. David Grudl

    Hele, a co sepsat i ty pozitivní věci? WebExpo má špičkově pojatý web, jehož asi jedinou vadou je mobilní přístup. Všechna témata byla zastoupena přednáškou celebrity, se kterou se lze setkat leda na řádově dražších konferencích, navíc tady jste se s mohli neformálně pokecat na večírku. Poměr kvalitních / špatných přednášek se dle ohlasů opět o něco zlepšil. Na místě podávaná káva byla výtečná, konferenční trička zdařilá a Microsoft dodal oku lahodící hostesky & pivo, následně i debugované ;-) Warmup party se konala dosud na nejlépe zvoleném místě. Pokerový turnaj byl dobrý nápad. Atd…

    Docela rozumím, že vlna kritiky odráží pravidlo „3× a dost“, tedy že potřetí kritizujeme věci, které jsou potřetí špatně a možná ještě horší než minule a že Vašek asi potřebuje silnější impuls, aby si to doprkýnka konečně uvědomil. Světovost WebExpa padá na domácím zázemí. Na druhou stranu není moc slyšet, že by někdo vyzvihl i pozitiva (krom přednášek), což je nefér.

  19. Václav Stoupa

    Ahoj,
    dovolím si reagovat.

    Dufique se už před návštěvou WebExpo netajil svými negativními názory viz twitter:
    http://twitter.com/…/24212399278
    http://twitter.com/…/24366643052
    http://twitter.com/…/24750344467
    http://twitter.com/…/25287647833

    Pokud jdete s takovýmto přístupem naladěni je jasné, že budete vidět jen negativa. Aneb, každý si vytváříme svoji realitu.

    Moje reakce k jednotlivým bodům.

    1. Pivo v Bistro Le Marc došlo, ale bylo zase v průběhu večera přivezeno. Shodit tuhle párty, která byla podle ohlasů lidí super networkingovou záležitostí, kvůli tomuto, mi nepřijde fér.
    Nemluvím o pivo zdarma, drinky zdarma, poker…

    Poučení pro nás do příštího roku: ověřit, že má hospoda dost sudů piva.

    2. U registrace byla fronta. Vevnitř bohužel není více místa na registraci. Později nás napadlo, že protože bylo venku hezky, mohli jsme ji připravit ven. Nicméně to již bylo pozdě. Co jsem slyšel, tak fronta se stihla odbavit do 10:30, tedy jen 30 minut po začátku akce. Co jsem byl na Social Summit, kde bylo 300 lidí a program se šoupnul tuším o 30 až 45 min, protože se nestihla registrace.

    Poučení pro nás do příštího roku: Vyhradit na registraci 1h a rozdělit ji na více stolů.

    3. Parkování je holt omezeno místem. Areál disponuje nejméně 3 parkovišti a když jsem nahlásil, že jedu na konferenci WebExpo, tak mě vždy za první závoru pustili.

    Poučení pro nás do příštího roku: Tady těžko s tím něco dělat, kromě nalezení místa konání, kde bude dostatek parkovacích míst, nebo lepší dostupnost MHD.

    4. S programem se to mělo tak. Na twitteru to vypadalo podle reakcí na online feature „osobní program“, že každý si ho vytiskne a bude se orientovat podle něj. Na minulých ročnících jsem viděl stovky otevřených notebooků a chytrých mobilů a tak jsem předpokládal, že lidé využijí program online a nepotřebují „dead tree version“. Když se ukázalo, že lidé chtějí stejně program vytištěný, tak to grafik již nestíhal připravit. Snažili jsme se vytisknout náhradní program, ale ve škole došel toner. Toner jsme sehnali v sobotu cca ve 14h.

    Poučení pro příští rok: papírový program stále není mrtvý a musí ho dostat každý účastník konference.

    5. Obědy. Zajistit, aby se najedlo po oba dva dny 1000 lidí kvalitním jídlem za 1,5h v ceně vstupenky, která odpovídá jiným jednodenním konferencím není lehký úkol. Chuť je samozřejmě subjektivní záležitost. Mě minulé roky dodavatel Eurest na ČZU chutnal a to jsem tam měl tak 20 obědů. Letos jsem se měsíc před pořádáním WebExpo dozvěděl, že dodavatel byl vyměněn a že se zkouší, jak je dobrý. Co jsem v tu chvíli mohl dělat? I kdybychom zkusili objednat profi catering, tak za 1) Museli bychom zdražit neúměrně vstupenku, což by bylo nefér pro nově se registrující 2) Stejně bychom neměli takhle narychlo místo, kde by se ti lidé mohli najíst.

    Poučení pro příští rok: vyčlenit oběd ze vstupenky a nabídnout ho k zakoupení samostatně za cenu profi cateringu dovozu jídla a najít prostory, kde se může tolik lidí najíst.

    Další reakce zas příště, až budu mít více času.

    Zatím,
    Vašek Stoupa

  20. Václav Stoupa

    @Jakub.

    Jaké chronické problémy?

    Wifi šlapalo bez problémů (až v sobotu v narychlo přesunuté Business Room – ale to bylo rozhodnutí něco za něco).

    Na obědy nebyly významné fronty.

    Technické problémy byly omezeny na minimum nevyhnuvší se jakékoliv jiné akci.

    Networking party byly opět o úroveň výše. Na rautu bylo prvotřídní jídlo od Zátiší.

    Job Hall, kde si popovídali desítky lidí se 12 webovými agenturami zadarmo!

    Zajistili jsme profi natočení videí a dva streamingy.

    Startup Show proběhla organizačně perfektně a bez průtahů. (Že si Bijk přinesl video a nešlo mu přehrát na našem počítači je jejich chyba, že si toho na zkoušce o přestávce nevšimli.)

    Přednášky yop speakerů z oboru po oba dny za cenu jednodenní vstupenky jiných konferencí.

    Žádné problémy, které by přetrvávali z minulých ročníků jsem neobjevil. Ano, objevili se některé nové jako chybějící program, plánek areálu, nedobré obědy a příliš dlouhá fronta na registraci.

    Jo jestli mě chcete odradit od pořádání WebExpo tak JEN kritizujte.

  21. Barbora Nevosádová

    @ Václav Stoupa:
    Překvapuje mě, jak málo problémů s organizací letošního ročníku si vůbec připouštíte. Přednášky na konferenci byly zajímavé, ale organizační zmatky mně dost otrávily. Vzhledem k ceně vstupného prostě nemůžete očekávat, že ostatní přehmaty velkoryse přehlédnou.

    K některým vašim bodům:
    Warmup party – víte, kolik lidí odešlo okamžitě poté, co na party přišli a zjistili, že se na jídlo i pití čekají neskutečné fronty?
    „Na obědě nebyly významné fronty“ – já jsem v ní stála cca 40 minut. Na ostatních konferencích to není běžné.
    Největší problém s přesunutím Business Hall nebyla nefungující wifi, ale to, že v hale nebylo z půlky míst vidět na slidy a nebylo slyšet.

    Na konferenci jsem naopak ocenila akci JobHall, kterou hodnotím velice pozitivně a jsem ráda, že jsme se jí mohli zúčastnit.
    Půlka organizačních problémů se dá vyřešit přesunutím do lepších prostor, což už snad uděláte, na zbytek stačí jen lepší plánování.

  22. Václav Stoupa

    @Barbora

    O 40 min frontě na oběd jsem nevěděl, to mi nikdo nehlásil. V tom případě se omlouvám a musím zjistit, čím to bylo, protože minulý rok to již bylo vyřešeno bez front.

  23. Jakub

    Ono jidlo dela vzdy a vsude nejvetsi dojem, to je dobre si pomatovat. Pod pojmem „prijdte na dobrou snidani“ jsem si predstavoval opravdu neco jineho nez pecivo a vodu.

    Ocekaval jsem bagetky, sendvice, dzusy atd..
    O tom, ze tam v sobotu byly i dorty a testoviny, ke kterym nebyl ani jeden talirek ani nuz ani nemluvim…

    Staci se jit podivat na akce jako GDD nebo napr. Adobe predstaveni CS5, tam ta organizace vcetne jidla byla opravdu o uroven vyse ;)

  24. Borek

    Na WebExpu jsem byl jen od pátečního rautu do soboty a většinu času jsem strávil v SICu, takže můžu hodnotit jenom tuto část, ale co jsem viděl, to se mi líbilo. WebExpo je pro mě o přednáškách a networkingu, a ačkoliv by se drobnosti vytýkat daly, z mého pohledu to jsou malichernosti.

    Mimochodem, mně se areál ČZÚ líbí – je tam klid, člověk se může cournout a přitom pokecat s kolegy, místa na parkování habaděj (závory jsem si ani nevšiml), SIC a Aula jsou hezké přednáškové místnosti, pronájem je patrně levný nebo zadarmo, takže Vašek může cenu vstupenek držet relativně nízko atd.

  25. Borek

    Tyjo, ten komentář mi to odeslalo ani nevím jak! Snad jsem tam stihnul napsat všechno, co jsem chtěl :)

  26. Petr Olah

    Nejvtipnější byla sobota pro ty, co se jali jet z/na konferenci za pomoci MHD. Jeden ze dvou spojů (ten častější) z důvodu jakýchsi hasičských slavností nejezdil, respektive nejezdil na zastávku u univerzity a druhý měl přesunutou zastávku o pár set metrů, což spousta lidí určitě ani nezjistila (a i ten měl konkrétně večer zpoždění asi 45 minut:-) – v dešti) jinak fajn přednášky, nic moc organizace.

  27. Tomáš Fejfar

    Ano, jídlo není na WE zázračné – řízek+salát nic moc, ale druhý den to maso se špenátem bylo super. Ano, se zásuvkami je problém. Ano, ísto pro registraci je vybrané naprosto dementně – nejužší místo chodby WTF? – když je k dispozici celé křídlo s desítkami učeben, které mohli být rozdělené na VIP a ne VIP, případně ještě podle jmen. Pokud nejsou ochotní na ZČU vyjít vstříc, tak je asi čas změnit lokál…Tip pro příště: Nechat účastníky vyplnit velikost trička, které chtějí (s tím, že garantované to bude jen do nějaké doby před WE) – takhle kdo neměl nervy na frontu a chtěl pak L tmavé tričko dostal nabídku na max. M světlé :)

    Ale důležitá věc je, že co se týkalo obsahu přednášek a networkingu, tak WE STÁLO ZA TO!

    Zajímalo by mne, jestli catering je placený nebo jestli si ho jedou restaurace na sebe – tzn. co mám zkušenosti, tak většinou pokud jedou „na sebe“, tak si dají hodně záležet, aby se nepřipravili o polovinu výdělku tím, že jim dojdou zdroje v půlce :) (tím mám na mysli warmup/after party, kde si lidi platí – raut chápu, že je omezený rozpočtem)

  28. Raketak

    Mno kdyz to tak ctu, tak musim dat autorovi za pravdu. Smutne je, ze takto funguje cela CZU, takze pro mne nic neprekvapujiciho. Proste cele to je postavene na systemu padajiciho hovna.

  29. Pavel Cvrček

    Původně jsem chtěl sepsat k WebExpu samostatný příspěvek, ale vzhledem k tomu, že řadu bodů již někdo zmínil, napíšu jen pár bodů, které myslím ještě nezazněli. Předem říkám, že už jsem na pár konferencích byl. Naposled v červenci na Mozilla Summitu 2010 ve Whistleru, což lze hodnotit (snad) jako mezinárodní konferenci. Pokusím se nebýt tak negativní, snad tím pomohu příštímu ročníku.

    • Kvalita přednášek byla proměnlivá. Narazil jsem na řadu pěkných přednášek, ale též na PR přednášky, které jsem na podobné konferenci nečekal. Bavil jsem se s kolegy, kteří dávali přednost jiným přednáškám než já a kupodivu jsme se na podobném hodnocení shodli. V mém případě však převažovaly spíše ty pozitivní. Některé pak byly neutrální (nebyly špatné, ale nic jsem si neodnesl).
    • Nevím jak na tom byly ostatní „malé“ místnosti, ale Business Hall první den fakt špatné. Myslím, že tady došlo k podcenění. Lidé sedící na schodech a dusný vzduch. Druhý den vyřešeno přesunem, ale co mi říkal kolega, nebylo od poloviny místnosti slyšet. Možná je 1000 lidí již na zvolené místnosti moc.
    • Program jsem si dopředu vytiskl, což byla evidentně výhra. Na jiných konferencích jsem hodně viděl informační panely, kde byl zobrazen aktuální program. Navíc web s programem prý nebyl moc stavěn pro mobilní zařízení, ale tuhle informaci mam z druhé ruky.
    • Oba dny jsem kvůli cestě na WebExpo (z Plzně) brzy vstával, takže kafe pro mě bylo nutností. Oba dny se mi slečna ráno omlouvala, že nemá proud. V pátek odpoledne se pro změnu omlouvala, že nemá (již nevím co). Prý jim bylo nahlášeno 600 lidí (registrováno ale bylo přes 1000). V sobotu to již bylo výrazně lepší!
    • Jak už někdo zmínil, chybělo místo, kde by si člověk s některými lidmi sednul a pokecal. V pátek bylo naštěstí hezky, takže to šlo částečně venku. Možná tip pro příště?
    • Občas mě někdo zastavil a ptal se, kde je „místnost xyz“. Já jsem ze začátku také chvíli hledal, ale naštěstí jen chvíli. Mapa areálu na pár místech a šipky by pomohly.

    Zkusím se ještě vrátit k přednáškám. Nejprve ty, z kterých jsem si něco odnesl:

    • Lukáš Plíhal: Kreativec je kdekdo
    • Jiří Brázda: Analytika + optimalizace = data-driven website
    • Spolupráce s webovou agenturou. Jak se vyhnout tomu, aby se sen změnil v noční můru – výběr hostů se fakt povedl!
    • Jiří Sekera: Vzory: dobrý sluha, ale špatný pán – asi to nejlepší z Design Hall, co jsem viděl
    • Richard Fridrich: Čo ma naučili epické zlyhania na Centrum.cz
    • Pavel Tůma: mojeID – Jednotné přihlašování na webové služby
    • Adam Javůrek, Tomáš Bella: Platba za online zpravodajství a služby
    • Michal Pastier: Rôzne prístupy k Social Media pre firmy – byť mi to přišlo jako prezentace vlastních realizovaných projektů
    • Tomáš Hajzler: Snaž se to daleko dotáhnout! vs. Dělej, co miluješ! – 4 lekce, který jsem dostal od života. – asi nejlepší přednáška

    A naopak to, co se mi nelíbilo:

    • Jiří Koutný: 5 SEO nástrojů, které nakopnou váš web – podle mě byl přednášející nervózní a moc toho neřekl
    • Petra Brodilová: 6 tipů pro online video – asi největší zklamání. Přišlo mi to jako PR YouTube.
    • Lukáš Veverka, Petr Skala: Kreativní×Efektivní – jejich práce byla hezká, ale pokud se snažili sdělit nějakou myšlenku, tak se jim to nepovedlo.
    • Cyril Höschl, Petr Jenček: MotionMap – Pochopte dynamiku vašeho webu – nemohu říci nic negativního, ale zároveň jsem postrádal přínos přednášky. Nebyla to spíš prezentace vlastní služby?
  30. Miky

    Se spoustou věcí souhlasím – program chyběl, s registrací byl problém, že došlo pivo na warmupu nebo nealko na rautu je trochu trapné. Zásoby mléka či kávy lokálně občas došly, ale byly rychle doplněny. Fronta na oběd sice byla, ale i když jsem v jedné dlouhé stál, netrvalo déle jak 10 minut, než jsem se dostal na řadu. Jakožto návštěvník všech tří ročníků mám osobně pocit, že úroveň přednášek stále stoupá.

    Celkový pocit mám pozitivní a těch 4k, které jsem dal za lístek, nelituji. Dokonce se naopak stydím, že jsem na začátku vůbec přemýšlel, zda to není moc drahé.

    Kritizovaný areál ČZU má pro mě jako mimopražského minimálně jednu obrovskou výhodu – nabízí levné a kvalitní ubytování na kolejích přímo v místě konání akce.

    Věřím, že řešení všech nahlášených problémů si dá pro příští rok Vašek na checklist a před začátkem bude mít vše „checknuto“. A já nebudu mít žádný problém jít příští rok znovu.

  31. Petr Staníček

    @Vašek Stoupa

    Chceš-li opravdu profesionální konferenci, tak V PRVÉ řadě udělej to, co musí udělat každý profesionál: respektuj názory všech, zvaž je, zařiď se podle nich, nebo je klidně ignoruj, je to tvůj byznys – ale rozhodně, v žádném případě, nikdy, nikde a nic nevysvětluj a nediskutuj s kritiky veřejně o detailech v komentářích.

    Jsi-li opravdu profík, tak tvoje reakce, pokud se na podobném místě vůbec objeví, má být maximálně ve smyslu „děkujeme za všechny podněty, velmi si jich vážíme a uděláme vše pro to, aby příští ročník byl mnohem lepší“. Čímkoli jiným si profesně velmi ubližuješ, věř mi. Schválně, co myslíš: co všichni ti, co na WE něco kritizují, od tebe uslyší raději? Vysvětlování, vymlouvání se a jaké konkrétní závěry si z toho bereš – anebo poděkování za užitečný podnět a omluvu? Co je uspokojí víc a přesvědčí je přijít i příště – příslib zlepšení všeho, co se jim letos nelíbilo, nebo vyprávění o tom, jak to má takový organizátor těžké, a jak tolerentní bychom měli být? Obávám se, že takhle si zaděláváš na zdaleka největší fail…

    A za druhé: nějaký ojedinělý výkřik libovolného předem negativně naladěného účastníka je jedna věc. Ale hodnocení ve stylu „přednášky supr, organizace fail“ jsem viděl a slyšel už desítky ze všech možných stran. Tak něco na tom asi bude. Určitě máš stovky objektivních důvodů, proč to nebo ono selhalo nebo se nepovedlo tak, jak mělo – ale to má každý ogranizátor. Ti úspěšní ovšem celou akci taky objektivně analyzují, všechny chyby a nedostatky dokáží identifikovat, napravit a odstranit, a nesnaží se vysvětlovat veřejnosti, proč se to a tamto podělalo a jak oni v tom jsou vlastně nevinně.

    A netrap se tím, že někdo jen kritizuje negativa a nechválí pozitivní stránky. Pochvala ti udělá dobře na duši, ale kritika pomůže tvému byznysu. Lidi jsou navíc takoví – když je něco dobře, jsou spokojeni a nevyvíjejí nadbytečnou aktivitu, aby to světu sdělili. Když je něco špatně, tu potřebu má každý silnou a aktivně se zapoje do diskuse o několik řádů víc a častěji než ti spokojení. Proto ty komentáře vypadají, jak vypadají (a já bych o tom mohl vyprávět). A taky je důležité rozlišovat, od koho který názor na WE přichází. Pozitivní reakce od nenáročného studenta zvyklého na leccos má určitě dost jinou váhu, než kritika od manažera nebo jiného profesionála z oboru, zvyklého na určitou úroveň jiných, povětšinou zahraničních akcí. Nemluvě o tom, když se jedná o opinion makery… Co je pro tebe podstatné, jaká cílovka tě zajímá a koho na WebExpu chceš mít, to je už na tobě.

  32. Honza

    Po letosnich i lonskych zkusenostech z WebExpa a vyse vstupneho, za ktere je pres 1000 lidi ochotno jit na takovou akci, asi zalozim vlastni konferenci, shrabnu 3m a udelam daleko lepsi akci, nez bylo to, co letos predvedli organizatori. Kdo jde do toho?

  33. Michal Berg

    Původně jsem chtěl Vaškovi taky něco napsat, ale Petr Staníček to napsal mnohem lépe.

    Takže: Vašku, vem si k srdci co napsal Petr, dej si týden oraz a relaxuj u toho, co tě baví, a pak se do toho pusť nanovo – s otevřenou hlavou a chutí udělat další Webexpo takové, aby nikdo neměl sebemenší důvod být nespokojený. Vím že není nic jednoduššího než znechutit někomu jeho aktivitu a proto ti v tomto držím palce.

  34. yonah

    Poslední pixiho komentář bylo to nejlepší, co jsem si tady přečetl. Poučné, zajímavé.

  35. Tomas

    Taky se pridam ke kritice, nejvic mi vadili 3 veci:

    1. Dostal jsem desky plne reklam, a ani list papiru s programem (zvlast po tom, co jsem rano koukal na web na mapu a rikam si: „Mam si vytisknout program? blbost – to tam urcite budou rozdavat.“)
      • Na kazde podobne placene akci (konference, kulturni akce, festivaly apod – vsude ti daji listek s programem).
    2. Hodinova fronta na registraci – a pritom vubec nechapu proc? – Nevypadala vubec tak dlouha abych tam cekal pres hodinu, na to ze kazdy jen vezme svoji karticku a podepise se.
    3. Kvalita jidla – kdyz jediny jidlo co jsem tam prvni den videl byly nejaky testoviny s hrachovou kasi – ani maso nebo parek u toho nebyl – a chutnolo to tak, ze jsem si dal tri lzice a sel jsem to odnest i kdyz uz mi poradne krucelo v brise, protoze jsem zvykly jist v poledne a tady byl obed naplanovan pozdeji.

    Druhy den tu aspon byly aspon na vyber 2 jidla – ale kvalita taky hrozna.

    --

    Na warmupu ani na afterparies jsem nebyl, tak nemohu soudit.

    Pokud jde o parkovani, tak nechapu na co si tu nekdo stezuje. Prijel jsem oba dny pozde (kolem 10ty hodiny) a parkoval jsem asi 100–150 metru od arealu. (Mozna je to tim, ze jsem zvykly parkovat v Praze, takze tady mi to prislo uplne vpohode – nepotrebuju pred arealem obrovske parkoviste, kdyz je v okolnich ulicich spousta mista vhodneho pro zaparkovani, a nemam problem kousek dojit pesky)

    --
    Pokud jde o prednasky, tak byly super.

    Doufam, ze se priste organizatori pouci z chyb a aspon vytisknou program a nejak zrychli tu registraci.

    S jidlem v menze nemam zasadni problem, holt se pujdu najist jinam, kdyz mi to nebude vyhovovat – nejaka restarace se vzdy v okoli najde.

  36. Tomas

    Jeste dodam, ze program na webu webexpa by mohl byt optimalizovan pro prohlizeni na mobilnim telefonu, protoze kdyz jsem ho nedostal na papire, tak jsem se snazil pouzivat ten na webu ale dost jsem se v nem ztracel, protoze puvodnich 5 sloupcu se mobilu sleje do jedineho a ty neni z toho vubec jasne v kolik hodin a kde se dana akce kona.

    A navic mi muj telefon porad hlasil na webu webexpa „Out of memory“ – prestoze jsem vypnul vsechny ostatni aplikace, coz jsem za dva roky co ten telefon mam snad jeste nevidel. (I kdyz web-browser na nem pouzivam celkem casto a na pozadi mi pri tom bezi kupa dalsich aplikaci.)

  37. Vojtěch Svoboda

    V rychlosti napíšu plusy a mínusy a to hlavně kvůli tomu, aby to na WebExpo 2011, které už mám zaplaceno, bylo vyřešeno :)

    PLUS:

    • velice kvalitní přednášky jak v češtině, tak angličtině
    • poznání nových lidí (i když bych uvítal nějaké „chillout“ prostory pro povídání)
    • lepší visačky než minulý rok (mohly být oboustrané)
    • závěrečný Digit byl pecka
    • káva a čaje výborné
    • prodej IT knih
    • stream a natáčení přednášek (doufám, že budou dostupné na webu, ne jako ty z minulého ročníku)
    • parádní místo Warm-up Party

    Zásadní MINUSy:

    • chybějící program v deskách plných spamu (první co sem v deskách hledal byl papírový program)
    • nízká propagace na techických školách v ČR (mnoho kamarádů z ČVUT FEL/FIT vůbec nevědělo a rádi by na něco takového šli)
    • zbytečná trička a knížky zvyšující cenu
    • chybějící navigace v areálu ČZU
    • opravdu nevydařené obědy a občerstvení obecně jak na WebExpu, tak na Warm-up

    Na WebExpo jsem šel hlavně kvůli přednáškám a tak jsem v zásadě spokojen, příští rok půjdu zase :) I když pokud bych měl místo studentské platit plnou cenu, rozhodování by bylo těžší.

  38. Petr Jencek

    @Pavel Cvrcek

    Jakozto prednasejici jsem vdecny za kazdy feedback, takze i za tento:

    A naopak to, co se mi nelíbilo:

    Cyril Höschl, Petr Jenček: MotionMap – Pochopte dynamiku vašeho webu – nemohu říci nic negativního, ale zároveň jsem postrádal přínos přednášky. Nebyla to spíš prezentace vlastní služby?

    Kazda prednaska je svym zpusobem prezentace vlastni prace a zkusenosti, ktere chce prednasejici predat dalsim lidem, nebot je sam povazuje za zajimave. Hranice mezi komercni prezentaci vlastniho produktu/sluzby je v tomto pripade velmi neostra. Zastavam nazor, ze na WebExpu a podobnych konferencich by se mely prezentovat dobre, originalni a mene zname napady, produkty a sluzby, ktere mohou usnadnit a/nebo zefektivnit praci navstevnikum. Nasledne je lhostejne, jestli je produkt zdarma, nebo komercni (BTW: Qanalyze je momentalne zdarma).

    Nejinak tomu bylo u nasi prezentace, kterou jsme koncipovali jako predstaveni nove technologie pro zobrazovani pohybu navstevniku po webu. Soude dle prevazne pozitivnich ohlasu na Twitteru ji navstevnici WebExpa povazovali za zajimavou.

  39. duf Autor příspěvku

    @Petr Staníček Díky, přiznám se, že jsem neměl jsem sílu ani chuť na Vaškův komentář reagovat. Tenhle článek jsem nepsal proto, abych Vaška a WebExpo poškodil, ale proto, že mu tyhle problémy 2 roky říkáme se spoustou lidí i osobně. Já sám slýchám jen „za tohle může někdo jiný“, „tohle jsme nevěděli“ a „s tímhle jsme nemohli nic dělat“. Mohli. A doufám, že udělají, byla by asi škoda, kdyby ne.

  40. Dr.Diesel

    Prednasky – rozdilna uroven, byly dobry (CouchDB,Nette – zabavne,vecna napln slaba,Optimics,NodeJS -dokonala anglictina!), byly spatny (Vyvoj rizeny testy, ObjectiveC+J – vytlaceni nedokoncene CouchDB jim spousta lidi neodpusti…,Pouzitelnost – nestastne vybrany tragicky web)

    Organizace – na akci s registraci pruser. Podle myho nazoru se tam pohybovaly mraky lidi, co se tam „kdesi vzali“, tech lidi tam bylo imho evidentne vic jak 1000 (kolik se jich vejde do auly+SICu+3 prednaskovych mistnosti celkem a jak casto bylo temer vsude nadpolovicne plno???) – visacky se kontrolovaly jen malokde (hlavne v SICu,obcas aula).

    Warmup a Raut – mega fail, vsudypritomny fronty. Na warmupu sme se sli najist do KFC, na rautu fronta jak do armady spasy, uvnitr holy stoly. Kdyz sem dostal studenej rizek a byvaly kolega vystal pulhodinovou frontu na dvojku bilyho, vyrazil sem domu. ;-)

  41. Pingback: Nejlepší okamžiky z WebExpo 2010 aneb O co jste možná přišli at Novinářské štěně

  42. Petr Dvorak

    @Dr.Diesel: > ObjectiveC+J – vytlaceni nedokoncene CouchDB jim spousta lidi neodpusti…

    Ahoj, toto mi je lito – svoji prednaskou jsem nikoho vytlacovat nechtel, Karel mluvil velmi zajimave – take jsem si to rad vyslechl. Ale timing byl bohuzel mimo moji kontrolu (rozhodne to nebylo tak, ze bych hucel do poradatelu: „No tak, uz me tam puste, ted je MUJ cas!“).

    Kazdopadne zde je treba rict jedno: vsichni prednasejici dlouho dopredu vedeli, kolik maji na prezentaci casu a meli se tomu uzpusobit. Ja jsem mel pred prednaskou 2 generalky, 2× jsem si overil, jak dlouho mluvim a ze mi to vyjde, zaroven ze nikoho nebudu orezavat o cas. Bylo nam zaroven explicitne organizatory sdeleno (opet, hned pote, co jsme byli se svou prednaskou schvaleni), ze cas, ktery je uveden na prednasku je vcetne dotazu.

    Zde nevim, co jsem ja mohl udelat pro to, abych problemu predesel na svoji strane. ?

  43. Ondrej

    Ja tam nebyl, ale tech par lidi, ktere znam a kteri tam byli (a kteri jsou vsichni ne-vyvojari znali zahranicnich konferenci), jsem slysel mluvit o WebExpu taky jako o epic-failu. Ani mi to nevadi, jen je skoda, ze pokud se nestane zazrak, budeme muset porad jezdit na konference do zahranici…

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..